Tak Nak Klik Di Bawah Ni Ke?

Selasa, 31 Januari 2012

cerita PENCURI semalam

Semalam lebih kurang pukul 4.30 pagi,aku terjaga sebab aku terkejut bunyi nada mesej "henset" aku. Aku ni mudah sensitif pada bunyi walaupun tidur sekali pun. Aku pun teruslah baca mesej tadi, rupa2nya mesej adik aku, nak tahu apa yang dia tulis, baca dekat sini, 'mer, aku dengan ada orang kat dapur, serupa orang nak curi jah'. Ayatnya lebih kurang macam tulah, aku pun apa lagi, terus menuju masuk ke arah dapur rumah akulah, sebab aku pun terdengar juga macam orang pencuri masuk.Kononnya nak tangkap pencuri. aku bawalah "henset" aku yang macam "touch light", boleh kata cerahlah juga punya kecerahan tu. Ha!!!!!nak tangkap pencuri bawa henset je? tak ada ke apa-apa kat tangan? memang tak ada, hahahaha. Sambung balik cerita tadi, masa aku nak menuju ke dapur, aku ternampak cahaya Touch light lain, berdebar dan rasa seram sejuk dah, kalau betul-betul pencuri masuk ke dalam rumah aku. Aku cuba nak buka lampu rumah, tapi tak ada letrik, dalam kepala aku fikir pencuri dah padamkan semua letrik rumah aku. bila nampak cahaya tadi, terus aku menyorok di sebalik langsir pintu,(bukan takut, tapi nak pengesahan je, betul ke pencuri,)hehehehe,boleh caya ke? aku terus mengintai, henset aku tadi, dah aku matikan cahaya dah, cahaya tadi tu makin dekat dengan aku, makin risau dah, sebab kat tangan aku cuma ada henset je, takkan nak lepuk pencuri dengan henset je. Bila makin dekat cahaya tu, aku pun keluarlah nak sergah, (perasan berani), terkejut aku,rupa-rupanya bapa aku sendiri. Hahahaha. Nasib baik kat tangan aku masa tu ada henset je, lau ada batang kayu ke apa ke, tak pasal-pasal bapa aku kena pelepuk dekat aku. Hahahaha. Bukan apa, sebab dekat kampung aku sekarang ni, kes kecurian makin menjadi-jadi. Tapi yang aku peliknya, bapa aku nak pergi manalah malam-malam buta macam tu, tapi katanya bunyi kereta dekat rumah aku, kereta sapa yang berbunyi pada pukul 4.30 pagi tu????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan