Tak Nak Klik Di Bawah Ni Ke?

Ahad, 25 September 2011

Lawak Semasa Sekatan Jalan Raya

kebiasaan Aku balik kerja pukul 7.30 malam sebab time-time macam tu tak ada "road block" polis. Biasalah Aku baru dapat lesen P, motor Aku pun belum tampalkan P lagi . Pada suatu hari tu, macam biasa, Aku melalui "highway" kajang-kuala lumpur, macam biasa, Aku bawa motor dengan kelajuan 80km sejam, sambil lihat pemandangan, biasalah motor kapcai katakan, hehehehe, sampai je dekat tol Sungai Besi, tiba-tiba Aku ternampak ada "road block", tak sempat Aku nak pusing patah balik, terus Aku kena tahan.

Polis: Nak pergi mana encik? Kan jalan sehala ni, boleh keluarkan lesen, ic dan cukai jalan?
Aku: Ha! (ketakutan) Tak dengar mana la encik.(pura-pura tak dengar)
Polis tu mengulangi soalannya tadi.
Aku: Oh! Tak ada pergi mana-mana, terkejut je encik. Ni ic, lesen dan cukai jalan, encik.
Polis: Terima kasih, cukai jalan belum mati lagi, tapi lesen ni baru je buatkan, masih lagi lesen P.
Aku: Cukai jalan memang tak mati encik, kalau mati dah lama terkubur,hehehehe(ketawa dalam hatiku). Kenapa dengan lesen saya encik?
Polis: Awak ni loyer buruk lah
Aku: Tak de lah encik, saya bergurau, maaf ya?
Polis: Tak pe, masalah awak sekarang, awak baru lesen P, tapi awak tak tampalkan P, P mana?
Aku: Alamak! Lupa nak tampalkan P, macam mana ya? Ha!!! Aku ada cara.(berbicara dalam hati) saya... P balik rumah encik.
Polis: P mana?
Aku: Kan saya dah cakap p balik rumah.
Polis: Sekali lagi saya tanya, P mana?(dengan suara yang keras)
Aku: Encik, kan saya dah cakap, saya nak p balik rumah.
Polis: Dah la,jalan cepat, dah bersusun motorsikal kat belakang tu sebab awak. Lain kali, saya nampak awak tak tampalkan P, saya saman awak.(dalam keadaan tertekan dan sedikit marah)
Aku: Terima kasih encik. Hehehehehe(ketawa spontan). Nasib baik selamat Aku, taklah Aku kena saman tadi.(berbicara dalam hati).



Tiada ulasan:

Catat Ulasan