Tak Nak Klik Di Bawah Ni Ke?

Sabtu, 30 Mac 2013

seminggu cikgu seminggu cuti

Huh! seminggu aku jadi guru ganti dah macam-macam dah kena fikir. Nasib baiklah seminggu tu, minggu 'exam' budak-budak. Hari isnin aku lapor diri, tengok-tengok surat di pejabat sekolah tu dah ada nama aku, laju lak kerja dia orang ni. Kalau aku tak jadi lapor diri untuk jadi guru ganti, harus haru birulah kerani sekolah tu nanti, hahahaha. Em sepanjang seminggu, aku jaga budak-budak 'exam' je, dalam seminggu tu jugalah, kena siapkan rekod kehadiran budak-budak, maklumlah ganti guru kelas, banyaklah kerjanya. Pening juga nak kena siapkan rekod kehadiran budak untuk bulan Mac sebab aku tak belajar pon benda-benda tu, nasib baik ada cikgu sudi bagi tunjuk ajar. Alhamdulillah, dan seminggu tu juga kena tulis RPH, dan hari-hari seterusnya. Em seminggu mengajar, dah cuti sekolah lak seminggu, nasib baiklah. Tapi buka sekolah ni, harus penat sedikit, sebab kena kemas kini buku rekod budak-budak lak. Huh! nasib-nasib, bila agaknya nak habis tempoh guru ganti ni? hehehehe

1 ulasan:

  1. wah!cikgu?osem ah. terima kasih cikgu...m0ga jadi cikgu yang osem ah...Ordinary Self Extraordinary Muslim...pesanan ikhlas cik bidadari yang selalu berangan-angan nak jadi bidadari...;)

    BalasPadam